Rozegranie kart

Gdy licytacja się skończy, gra się rozpoczyna. Tutaj celem jest wzięcie tyle lew ile się zadeklarowało lub więcej.


"Rozgrywający" jest tym, który pierwszy zapowiedział dany kolor lub bez atu, który jest tożsamy z finalnym kontraktem.

"Dziadek" jest partnerem rozgrywającego.

Przeciwna drużyna jest na "obronie".

Gracz po lewej stronie rozgrywającego rozpoczyna grę poprzez dokonanie "pierwszego wistu". Nazywa kolor i pozostali gracze muszą zagrać kartę w tym samym kolorze, jeżeli taką posiadają. W przeciwnym razie mogą przebić kartą w kolorze atutowym lub wyrzucić dowolną inną kartę.

Po pierwszym wiście dziadek kładzie swoje 13 kart twarzą do góry na stole i jego partner dysponuje jego kartami oraz swoimi podczas gry.

Ktokolwiek zagrał najwyższą kartę w danym kolorze bierze lewę i może zagrać dowolną inną kartę z dowolnego koloru w kolejnej lewie. Przy kontrakcie kolorowym, gdy gracz nie posiada karty w kolorze zagranym może zagrać atu. W tym wypadku to on bierze lewę, chyba że zostanie zagrany wyższy atut przez kogoś innego.

Po zakończeniu rozdania, jeśli deklarująca para weźmie zadeklarowaną przez siebie liczbę lew (lub więcej) aby zrealizować wylicytowany kontrakt, uzyskuje odpowiednią liczbę.punktów. Jeśli jednak nie zrealizuje swojego kontraktu, przeciwna para uzyskuje punkty. 

W trakcie rozgrywki obowiązuje zasada dokładania do koloru pierwszego wyjścia w lewie. Jeśli gracz nie może dołożyć odpowiedniej karty, to może położyć dowolną, w tym przebić atutem (w grze BA nie ma takiej możliwości).

W rozgrywce obowiązuje starszeństwo kart zarówno dla koloru wyjścia jak i w kolorze atutowym. Gracz, który położył najstarszą kartę w kolorze wyjścia lub – jeśli były grane atuty – najstarszą kartę w kolorze atutowym, zabiera lewę i rozpoczyna następną (wistuje). Jeśli rozgrywający zabrał lewę kartą „z ręki”, to do następnej wychodzi z ręki, a jeśli zabrał lewę „z dziadka”, to do następnej wychodzi również kartą z dziadka.

Zapis w brydżu towarzyskim jest prowadzony w tabeli podzielonej na cztery części: „My”/„Wy” i „nad kreską”/„pod kreską”. Pod kreską zapisuje się punkty wymagane do dogrania partii (za wylicytowany i ugrany kontrakt), natomiast nad kreską zapisuje się premie za nadróbki, wpadki przeciwników, dogranie partii, robra itp.

Para wygrywa partię, jeżeli zdobędzie 100 punktów pod kreską. Jeżeli jednej drużynie udało się ugrać mniej niż 100 punktów pod kreską, a druga drużyna dograła w tym czasie partię, to punkty częściowe „przepadają” – para musi rozpocząć partię od nowa.

Po zakończeniu rozgrywki (tj. rozegraniu wszystkich trzynastu lew) i podliczeniu lew następuje sprawdzenie, czy kontrakt został ugrany. Jeśli rozgrywający wziął mniej lew niż zadeklarowany kontrakt, to są to „lewy wpadkowe” – „niedoróbki”, kontrakt „bez jednej”, „bez dwóch” itd. W przypadku wzięcia większej liczby lew niż poziom kontraktu, to są to „nadróbki”. W zależności od poziomu kontraktu, koloru atutowego, od tego, czy gracze wygrali już partię w robrze czy nie (są „po partii” lub „przed partią”) oraz oczywiście od liczby ugranych lew, oblicza się punkty zgodnie z regułami zapisu brydżowego.Znalezione obrazy dla zapytania brydż